Clasamentul celor mai bine vândute mașini electrice: unde se situează Tesla, surpriza neașteptată

de: Andrei Tilimpea
22 04. 2022

Multă lume urmărește vânzările de mașini electrice. Mai este Tesla cel mai mare jucător de pe piață?

Astăzi, vom arunca o privire asupra rezultatelor vânzărilor din primul trimestru al anului 2022, comparând Tesla cu Grupul Volkswagen (inclusiv Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda și SEAT) și BYD.

Tesla a atins recent un alt record trimestrial de livrări de mașini electrice: 310.048 de modele livrate. Acesta este un rezultat masiv în comparație cu alți producători. De asemenea, Tesla își crește constant vânzările.

Grupul Volkswagen a fost adesea văzut ca o companie care va putea crește rapid vânzările de mașini electrice cu baterii ale mai multor mărci și va depăși Tesla în afacerea BEV. Cu toate acestea, compania se luptă cu penuria de semiconductori și, mai recent, cu probleme de furnizare a cablajelor.

Din cauza constrângerilor, vânzările de mașini electrice ale Grupului Volkswagen cresc de la an la an mai lent decât Tesla și sunt de fapt mai mici decât în ​​ultimele trei trimestre.

Drept urmare, diferența dintre cele două s-a extins la peste 210.000 de unități. Tesla a reușit să producă și să livreze de peste trei ori mai multe mașini electrice în perioada respectivă, ceea ce este cea mai mare diferență din ultima vreme.

Rivalul chinez trage tare

Următoarea companie pe care o să mă concentrez este BYD din China, care crește foarte repede vânzările de mașini electrice cu baterii – cu 271% de la an la an la 143.224 (T1 2022).

Este semnificativ mai mult decât Grupul Volkswagen. Este prima dată după T1 2020 (perioada pentru care avem date) când vânzările de mașini electrice ale BYD sunt mai mari decât vânzările de mașini electrice ale Grupului Volkswagen.

Ei bine, dacă BYD nu încetinește, atunci ar putea deveni numărul 2 în acest an. Cine știe, poate că și alte grupuri auto se vor alătura cursei?

Deocamdată, toate trei au un potențial mare de creștere – Tesla tocmai a deschis două noi fabrici (în Germania și în Texas), se așteaptă ca Grupul Volkswagen să rezolve treptat problemele legate de aprovizionarea cu piese și să deblocheze întregul potențial (300.000 de comenzi pentru modele electrice numai în Europa de Vest vorbește de la sine), în timp ce BYD vizează la 600.000 de modele vândute în 2022.